ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Дата: 20.09.2022 09:28
Кількість переглядів: 288

ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

 

детального плану території для будівництва та обслуговування асфальтобетонного заводу на території Джулинської сільської ради Гайсинського району Вінницької області за межами населених пунктів

 

1. Замовник – Джулинська сільська рада.

 

2.  Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Містобудівна документації «Детальний план території для будівництва та обслуговування асфальтобетонного заводу на території Джулинської сільської ради Гайсинського району Вінницької області за межами населених пунктів» розробляється на підставі рішення Джулинської сільської ради від 24 лютого 2022 року № 19/58 «Про надання дозволу на розроблення детального плану території земельної ділянки».

В проекті опрацьовуються планувальні рішення використання та забудови земельних ділянок з кадастровими номерами 0520481600:01:002:0709 та 0520481600:01:002:0710.

Проект розробляється у відповідності з Законом України № 3038-VI від 17.02.2011 р. «Про регулювання містобудівної діяльності», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території».

 

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Відповідно абзацу 9 підпункту 11 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» споруди для виробництва асфальтобетону відносяться до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.

 

4. Ймовірні наслідки:

а) для довкілля , у тому числі для здоров’я населення.

В ході здійснення СЕО будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування, в т.ч. наслідки для таких компонентів довкілля:

- ґрунти;

- водні ресурси;

- атмосферне повітря;

- стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок).

- кліматичні фактори;

Під час здійснення СЕО будуть оцінюватись ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території, на здоров’я населення.

б) Для територій з природоохоронним статусом. Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території, на території з природоохоронним статусом.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.

 

Проектований об’єкт може мати значний вплив на довкілля при його експлуатації, тому у документі передбачається ряд природоохоронних заходів для запобігання негативному впливу.

Основними екологічними проблемами є забруднення атмосферного повітря, водних об’єктів, збереження ґрунтів. При реалізації документу державного планування є ймовірність негативного впливу на стан атмосферного повітря (збільшення викидів забруднюючих речовин), водні об’єкти (наявність стічних вод; протікання на прилеглій території р.Південний Буг), земельні ресурси (забруднення, порушення при будівництві) - при підготовці звіту про стратегічну екологічну особлива увага буде приділена оцінці впливу на повітря, водні та земельні ресурси. Також, буде проаналізований вплив на елементи екологічної мережі – елементи Південнобузького субмеридіанального екокоридору.

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

«Нульова» альтернатива – при відмові у затвердженні детального плану.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Стратегічна екологічна оцінка буде проволитись з врахуванням типу документу, територіального охоплення та характеру планованої діяльності. Також, буде враховано доступність інформації про сучасний стан довкілля та тенденції його зміни.

У процесі проведення СЕО використано такі методи:

- оцінка поточного стану довкілля та здоров’я населення, найбільших  проблем та ризиків, тенденцій зміни стану без прийняття ДДП на території, яку охоплює проект детального плану, на основі аналізу наявної аналітичної та статистичної інформації, вихідних даних, картографічних матеріалів;

- оцінка величини і значимості впливів при реалізації ДДП на основі аналізу даних щодо виду планованої діяльності, її технічних та економічних показників;

- оцінка кумулятивних ефектів на основі аналізу можливих змін у стані довкілля на територіях, прилеглих до території планованої діяльності (екстраполяція).  

 

Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення. При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами.

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Розділ «Охорона навколишнього природного середовища» у містобудівній документації повинен відповідати вимогам ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура Звіту із СЕО:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Протягом 15 діб з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті Джулинської сільської ради (https://dzhulynska-gromada.gov.ua/) громадськість має право надати зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації - «Детальний план території для будівництва та обслуговування асфальтобетонного заводу на території Джулинської сільської ради Гайсинського району Вінницької області за межами населених пунктів».

Зауваження та пропозиції подаються до 05.10.2022 року включно до Джулинської сільської ради (адреса: 24450, Вінницька область, Гайсинський район, с.Джулинка, вул.Соборна, 1; email: sr.dzhulynka@gmail.com; контактний телефон: 0680255560; контактна особа – Анатолій БАЛАН.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних