Консультує Бершадське бюро правової допомоги

Дата: 04.05.2023 10:05
Кількість переглядів: 83

 

Фото без опису

 

ОТРИМАННЯ СПАДЩИНИ НА МАЙНО, ЩО ПЕРЕБУВАЄ

НА НЕПІДКОНТРОЛЬНІЙ УКРАЇНІ ТЕРИТОРІЇ

 

 

Повномасштабне вторгнення РФ в Україну зруйнувало повсякденне життя громадян. Частина людей була змушена залишитися на  окупованих територіях, і після їхньої смерті виникають питання у спадкоємців, як під час воєнного стану отримати спадщину без виїзду на окуповані території?

Воєнний стан вніс корективи в усталений порядок спадкування: змінилися терміни, місце та сама процедура.

 Оформити спадщину під час війни можливо, однак слід враховувати наступні нюанси. Якщо ви дізналися про смерть спадкодавця на окупованій території, то аби оформити спадщину на території України, вам необхідно довести, що спадкодавець помер.

Для встановлення факту її смерті слід звернутися до суду. На підставі судового рішення, відділ ДРАЦС( м. Бершадь, вул. Героїв України,8, тел.. 2-38-34) видасть свідоцтво про смерть і тільки після цього ви зможете подати заяву та пакет документів нотаріусу.

Аби суд виніс рішення про смерть спадкодавця, треба подати докази смерті спадкодавця.

Якщо в окупованому регіоні залишились родичі чи знайомі, потрібно попросити їхньої допомоги у зборі необхідних документів та інших свідчень. Вони можуть надіслати вам:

  • свідоцтво про смерть від органу РАЦС на окупованій території
  • медичний висновок чи довідку про смерть.

Якщо немає жодного з цих документів, то суд може взяти до уваги письмові покази свідків, фото чи відео з поховання.

Доказами можуть слугувати навіть листування в месенджерах з повідомленням про смерть спадкодавця, запис відеозвернення та інше.

Спадщина відкривається там, де подається заява про її прийняття.

Якщо місце проживання спадкодавця – це тимчасово окуповані території або там знаходиться його майно, то спадщина відкривається за місцем подання першої заяви про прийняття спадщини.

Якщо, Ваші родичі  проживали у Генічеську, а ви у Бершаді, то вам не слід їхати в окуповане місто — подавати заяву про прийняття спадщини необхідно Бершадському державному ( м. Бершадь, вул. Героїв України, 23, тел.. 2-14-68 ) або приватному нотаріусу адреси, яких можете знайти на сайті:  https://opendatabot.ua.

Спадкоємці мають подати заяву про прийняття спадщини не пізніше шести місяців з моменту смерті спадкодавця.

Якщо пропустити цей термін, то його доведеться поновлювати через суд. Це можливо лише за наявності поважних причин такого пропуску:

  • важка хвороба
  • перебування на службі в ЗСУ тощо.

Які ж  документи потрібні нотаріусу для оформлення спадщини.

Отримавши свідоцтво про смерть, ви можете звернутися до нотаріуса із заявою про прийняття спадщини та пакетом документів.

Нотаріусу слід надати:

  • свідоцтво про смерть українського зразка;
  • заповіт, якщо він є;
  • паспорт та ідентифікаційний код спадкоємця;
  • документи, що підтверджують ваш родинний зв’язок зі спадкодавцем – свідоцтва про шлюб, народження тощо;
  • правовстановлюючі документи на спадкове майно, якщо вони є – в іншому випадку нотаріус може отримати цю інформацію з відповідних державних реєстрів.

Нотаріус реєструє вашу справу у Спадковому реєстрі та зі спливом десяти місяців надасть вам свідоцтво про право на спадщину. Без цього документу ви не зможете зробити жодних юридичних дій зі спадковим майном.

          

  НАГАДУЄМО:

Для отримання додаткової інформації та допомоги у складанні процесуальних документів  Ви можете звернутись до Бершадського  бюро правової допомоги за адресою: м. Бершадь,вул. Героїв України,8, тел. 2-14-03.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних